جمعه ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ |۲۶ محرم ۱۴۴۶ | Aug 2, 2024
نماز جمعه یزد

حوزه/ آیت الله ناصری امید را سرلوحه تمام حرکت‌ها دانست و گفت: مردم و مسئولان با تأسی به حضرت زینب(س) به مسیر خود ادامه دهند و پیشرفت‌های جدی برای کشور رقم خورد بزنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد با اشاره به اینکه اساس همه کارها بر اساس تقواست، اظهار داشت: تقوا به معنای خودنگهداری است، بر این اساس به نوعی قدرت محسوب می‌شود که این قدرت انسان را از خطا حفظ می‌کند.

وی عنوان کرد: به دست آوردن تقوا نیاز به معرفت دارد و همه ما در صورتی که آگاهی و معرفت و شناخت به خداوند متعال داشته باشیم، این قدرت در ما ایجاد خواهد شد زیرا اگر آگاهی و علم نسبت به شخصیتی نداشته باشیم، به او توجه نخواهیم کرد.

امام جمعه یزد ادامه داد: مقدمه حصول تقوا، شناخت خداوند متعال است و باید در زندگی حرکت به سمت شناخت خالق داشته باشیم.

وی تصریح کرد: اولین قدم برای دینداری معرفت خداست و تا خدای خود را به درستی نشناسیم، از خدا اطاعت نمی‌کنیم و اگر هم اطاعت کنیم، کورکورانه است.

آیت الله ناصری بیان کرد: ذرات وجود ما و جهان آفرینش همه از آن خداست و اگر روی این موضوع تفکر داشته باشیم، به عظمت خدا پی خواهیم برد و در برابر این نعمت‌ها کرنش و تعظیم خواهیم کرد و از معصیت و گناه دوری می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد اظهار کرد: اطاعت خدا به دو شیوه انجام می‌شود، یکی اینکه از خوف عذاب و رسیدن به بهشت خداست که اطاعت خوفی است اما گاهی اطاعت، شوقی و به خاطر ترس از دوری خداست.

وی عنوان کرد: کسی که به دنبال قرب الهی است، به بالاترین درجه تقوا رسیده و همه ما باید بر اساس اینکه بنده خدا هستیم و خدا خالق ماست، به این درجه از تقوا برسیم.

آیت الله ناصری بیان کرد: در مسیر تقوای الهی هر علمی که داریم اعم از اینکه دروغ حرام است، انجام دهیم یا نماز واجب است، اقامه کنیم که این مسیر تقواست و در صورتی که این مسیر را به درستی پیدا کنیم، درهای مشکلات نیز به روی ما بسته خواهد شد.

وی در بخش دیگر با اشاره به ترور شهید اسماعیل هنیه و تسلیت آن به محضر رهبر معظم انقلاب، بیان کرد: خداوند متعال به طور قطع جنایتکاران را به سزای اعمال خود خواهند رساند و ما نیز باید این مهم را بر عهده مسئولان کشور بگذاریم تا هوشمندانه تصمیم گیری کنند.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه مردم نباید به مسائلی که در فضای مجازی مطرح می‌شود توجه کنند، تصریح کرد: به طور قطع رهبر معظم انقلاب و مسئولان امر برای این مهم تصمیم گیری درستی انجام خواهند داد.

آیت الله ناصری خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب و مسئولان امر آنچه را که مصلحت کشور ماست انجام می‌دهند و همه آنها به فکر نجات و اقتدار کشور هستند، همه باید مراقب باشیم تا در دام‌هایی که دشمن تدارک دیده، گرفتار نشویم.

وی عنوان کرد: مسئله‌ای که نباید به سادگی از آن بگذریم، وقایع ماه محرم سال ۶۰ هجری است به ویژه حرکت‌هایی که حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) در مسیر تبلیغ عاشورا انجام دادند.

امام جمعه یزد ابراز کرد: این تبلیغ را به عنوان یک حرکت مهم از همان ابتدای حرکت امام به سمت کوفه شروع کردند و پس از شهادت ایشان و در مسیر اسارت نیز ادامه دادند و هدف مقدس امام حسین(ع) و واقعیت واقعه عاشورا را برای همگان تبیین کردند.

آیت الله ناصری تصریح کرد: این حرکت یک درس بزرگ دارد و آن این است که هرگز نا امید نشوید و هرگز احساس ضعف نکنید، حضرت زینب(س) در واقعه کربلا ۱۸ نفر از نزدیکان و همه هستی خود را از دست داد و این کافی بود برای اینکه خود را شکست خورده بداند، اما با این همه دشمن را ذلیل کرد و به دشمن فهماند که او شکست خورده است.

وی با اشاره به سخنان کوبنده حضرت زینب(س) در کاخ یزید، اظهار کرد: امید به خدا و مأیوس نشدن از آینده همان چیزی است که در همه حرکات و سخنرانی‌ها و افشاگری‌های حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) می‌بینیم.

امام جمعه یزد، به سعادت رساندن انسان‌ها را اصلی‌ترین هدف قیام عاشورا دانست و گفت: اسرای این حادثه برای تبیین این هدف هرگز سکوت نکردند و حتی در شرایط اسارت، اهداف قیام عاشورا را بیان کردند.

وی امید را سرلوحه همه حرکت‌ها و پیشرفت‌ها دانست و یادآور شد: نا امیدی و یأس، دستورکار دشمن است زیرا می‌خواهد ما را با مأیوس کردن از انقلاب و اسلام دور کند، در حالی که همه باید بدانیم که حمایت خدا و اهل بیت(ع) را داریم و در مسیر خدا پیش می‌رویم، مسیر خدا شدت و ضعف دارد اما شکست ندارد.

آیت الله ناصری، با اشاره به فعالیت دولت جدید ابراز کرد: کسانی که بر سر کار می‌آیند بدانند باید تصمیم جدی برای کار بگیرند، زیرا میز مسئولیت، میز خدمت است نه میز ریاست و کسانی نیز که در این چند سال اخیر کار کردند، با امید به اینکه زحمت‌های آنها به ثمر خواهد رسید، در هر کجا می‌توانند به خدمت به مردم ادامه دهند.

وی عنوان کرد: گمان نکنید دیگر کاری از شما بر نمی‌آید، زیرا خدا به همه انسان‌ها در مسیر خود، تکلیف داده و باید تکلیف را به سرانجام برسانیم نه اینکه فکر کنیم دیگر مسئولیتمان تمام شده است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد اظهار کرد: اینها از حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) درس بگیرند و هرگز نا امید نشوند و با نیت خدایی کار خود را ادامه دهند.

آیت الله ناصری با اشاره به ۱۷ مرداد روز خبرنگار، خاطرنشان کرد: خبرنگاران تلاشگران عرصه اطلاع رسانی هستند.

وی با اشاره به روز شهدای مدافع حرم نیز بیان کرد: یکی از حرکت‌های خوبی که رهبر معظم انقلاب انجام دادند، اعزام حاج قاسم سلیمانی به مناطق تحت تسلط داعشی‌ها بود که با امید و توکل به خدا، اقدامات و اتفاقات بزرگی در این مناطق رخ داد.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه ابرقدرت‌ها هزینه‌های بسیاری برای زاده شدن فرزند نامشروعی به اسم داعش انجام داده بودند، گفت: مدافعان حرم با توکل به خدا و توسل به اهل بیت(ع) در مقابل این دشمنان اسلام ایستادند.

وی با توصیه هایی به دولت جدید تصریح کرد: تقویت دانش بنیان‌ها بسیار حائز اهمیت است و در کنار آن باید به کشاورزی توجه بیشتری شود، زیرا کشاورزی از اقتصاد هم مهمتر است.

آیت الله ناصری بر لزوم خودکفایی در تولید نهاده‌های دامی و برخی محصولات استراتژیک کشاورزی تاکید کرد و یادآور شد: انتظار حمایت جدی دولت از بخش کشاورزی را داریم.

وی ابراز کرد: اگر در کشاورزی در نیازهای غذایی مردم خودکفا شویم، بسیاری از مشکلات کشور ما حل خواهد شد و این مهم باید در کنار صنعت پیش برود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha